News

Pietro Peccenini con TS Corse nel Challenge Monoplace V de V

01.27.2015 Articles

Per il 2015 Pietro Peccenini ha scelto il Challenge Monoplace V de V, serie internazionale con base in Francia, per continuare il personale percorso di crescita sulle monoposto di F. Renault 2.0. Reduce da un biennio di grandi esperienze contro i migliori giovani che puntano alla F. 1 e da una proficua puntata “esplorativa” nel V de V a fine 2014, il pilota milanese classe 1973 ma al volante di auto da corsa soltanto dal 2010 ha l’obiettivo di sfruttare proprio le esperienze maturate nella competitiva F. Renault Alps per lottare nelle posizioni di rilievo del Challenge Monoplace.

Rinnovando l’impegno insieme al team lombardo TS Corse di Stefano Turchetto, Peccenini affronterà l’intenso calendario del VdeV a partire da Barcellona il 22 marzo per arrivare al finale di Magny-Cours l’11 ottobre. In mezzo anche un round italiano, il secondo della serie, al Mugello il 26 aprile, seguito da Aragon (31 maggio), Digione (28 giugno) e Le Castellet(30 agosto). Per prepararsi al meglio, soprattutto sulle piste che saranno nuove per lui, Pietro ha previsto diverse giornate ditest, che si apriranno in febbraio ad Aragon, mentre il 16-17 marzo sono previsti quelli ufficiali di pre-campionato al Montmelò.Inoltre, se compatibili con i vari impegni di una stagione che si annuncia ultra-impegnativa, il driver milanese affronterà alcuniround “di lusso” sempre della F.Renault 2.0 nel Nec (Spa il 26 luglio e Nurburgring il 20 settembre) e forse nell’Alps.


“Con TS Corse abbiamo pianificato sul medio/lungo termine – spiega Peccenini – delineando un percorso sensato per il mio caso del tutto particolare. Iniziare a correre a 37 anni è già una conquista, ora bisogna porci nuovi obiettivi sulle basi acquisite. Abbiamo all’attivo 5 stagioni: Formula Junior (2010), Formula 2.0 Light (2011), Challenge Formula 2.0 Italiano (2012) e Alps (2013 e 2014). In questi anni, abbiamo lavorato sulla tecnica e sulla messa a punto. Ci siamo confrontati con le migliori promesse del motorsport. Ci siamo guadagnati ogni chilometro fatto, con passione e lavoro. Questo inverno ci stiamo concentrando sulla forma fisica e sempre sulla guida, con il supporto di Brm presso Ottobiano, nel pavese, e di quel miracolo brutale che rappresentano i suoi kart Kz. E dopo tanta scuola, sarà ancora scuola, ma su nuovi fronti. Crediamo che sia arrivato il momento di lavorare sul confronto agonistico diretto per le prime posizioni. Il VdeV è un campionato su misura per questo step del mio percorso e sono convinto della scelta. D’altra parte rimango un appassionato e un fan dei giovani uomini che si giocano la F1 nell’Alps e nel Nec. Da loro ho imparato più di quanto un adulto possa mai sospettare di poter imparare. Io vado per la mia strada, ma non li mollo.”


Foto Marco Pieri

Auto Moto Corse >

Disclaimer

Race weekend and seasonal rates do not reflect and liabilities and/or insurances for the race vehicle. All participants are required to secure damage insurance or a cash bond (fully refundable) to cover any and all subsequent damages, mechanical and cosmetic, to the race vehicle due to incidental occurrences, mechanical failures resulting from negligent driving, crashes, improper gear selections, engine over revs and other forms of negligent behavior up to the full determined value of the race vehicle (approx. EUR 100,000). Fully refundable crash damage deposits and/or insurance are required by the participant prior to the event. Crash deposits shall be refunded after the race season less all monies required for vehicle damage repair should any damages occur. Participant shall be responsible for all damages to the rented vehicle while under participant’s operation.

Rental rates do not reflect and liabilities and/or insurances for the race vehicle. All participants are required to secure damage insurance or a cash bond (fully refundable) of EUR 15,000 to cover any and all subsequent damages, mechanical and cosmetic, to the race vehicle due to incidental occurrences, mechanical failures resulting from negligent driving, crashes, improper gear selections, engine over revs and other forms of negligent behavior up to the full determined value of the race vehicle (approx. EUR 100,000). Fully refundable crash damage deposits and/or insurance are required by the participant prior to the event. Crash deposits shall be refunded after the test event less all monies required for vehicle damage repair should any damages occur. Participant shall be responsible for all damages to the rented vehicle while under participant’s operation.

Please Contact us for more details regarding the arrive and drive program and availability.

Credits

Webdesign: PaperPlane

Photos: Marco Pieri

Disclaimer

Race weekend and seasonal rates do not reflect and liabilities and/or insurances for the race vehicle. All participants are required to secure damage insurance or a cash bond (fully refundable) to cover any and all subsequent damages, mechanical and cosmetic, to the race vehicle due to incidental occurrences, mechanical failures resulting from negligent driving, crashes, improper gear selections, engine over revs and other forms of negligent behavior up to the full determined value of the race vehicle (approx. EUR 100,000). Fully refundable crash damage deposits and/or insurance are required by the participant prior to the event. Crash deposits shall be refunded after the race season less all monies required for vehicle damage repair should any damages occur. Participant shall be responsible for all damages to the rented vehicle while under participant’s operation.

Rental rates do not reflect and liabilities and/or insurances for the race vehicle. All participants are required to secure damage insurance or a cash bond (fully refundable) of EUR 15,000 to cover any and all subsequent damages, mechanical and cosmetic, to the race vehicle due to incidental occurrences, mechanical failures resulting from negligent driving, crashes, improper gear selections, engine over revs and other forms of negligent behavior up to the full determined value of the race vehicle (approx. EUR 100,000). Fully refundable crash damage deposits and/or insurance are required by the participant prior to the event. Crash deposits shall be refunded after the test event less all monies required for vehicle damage repair should any damages occur. Participant shall be responsible for all damages to the rented vehicle while under participant’s operation.

Please Contact us for more details regarding the arrive and drive program and availability.