News

Peccenini scopre Digione nel quarto round del VdeV

06.25.2015 Articles
Raggiunta la top-5 in classifica, il 27 giugno il pilota milanese continua la sfida ai giovani rookie della serie internazionale sulla F.Renault 2.0 della TS Corse nelle tre gare del Challenge Monoplace: “Weekend molto intenso, l’obiettivo è confermarci tra i gentlemen e stupire ancora nell’assoluta

Reduce dagli exploit del Mugello e di Alcaniz, grazie ai quali ha scalato la classifica generale fino al quinto posto, Pietro Peccenini affronta a Digione il quarto round del Challenge Monoplace del VdeV 2015. Il 26-27 giugno il pilota milanese classe 1973 sarà al debutto in gara sui saliscendi del tracciato francese, primo dei tre round transalpini in programma nella serie internazionale. Una motivazione in più per continuare a fare esperienza, migliorare sotto l’aspetto tecnico e, per lui che ha debuttato nell’automobilismo a 37 anni, continuare a battagliare nelle sfide contro i giovani rookie che animano il Challenge. Non solo, perché Pietro, sulla F.Renault 2.0 del team lombardo TS Corse diretto da Stefano Turchetto, sarà al via delle 3 spettacolari gare da 20 minuti in programma sabato anche per confermarsi al top nella graduatoria riservata ai gentlemen drivers, nella quale il driver di Milano ha collezionato una lunga serie di gradini più alti del podio.

Per prepararsi al meglio all’impegnativa trasferta di Digione, il 9 e 10 giugno Peccenini ha svolto una proficua due-giorni di test: “sondati” i 3800 metri del circuito transalpino, passato alla storia per il duello Villeneuve-Arnoux, e avviato il lavoro di messa a punto della monoposto in vista del weekend di gara. Quasi 600 i chilometri percorsi in totale nonostante il “traffico” della seconda giornata, con affinamento delle varie regolazioni di setup e progressivo miglioramento dei riscontri cronometrici, che danno fiducia al pilota milanese alla vigilia del fine settimana francese: “A Digione avremo tutte le possibilità per fare un altro passo in avanti – spiega Pietro -. Diversi piloti di casa con i quali ci batteremo conoscono bene il tracciato, ma la nostra F.Renault è a posto, abbiamo lavorato in ottima sinergia con la TS Corse e ho trovato un buon feeling con le caratteristiche della pista, che dovrebbe premiare una guida più ‘pulita’ nella bagarre delle gare. Non facile sarà affrontare tutte le tre corse in un giorno solo, davvero impegnativo, ma l’obiettivo resta confermarci tra i gentlemen e continuare a stupire nella classifica assoluta”.

In un weekend molto concentrato per i protagonisti del Challenge Monoposto gli impegni in pista scattano venerdì 26 giugno al mattino con due sessioni di prove libere, seguite dalle qualifiche alle 15.40. Sabato 27 scorpacciata “racing” con start di gara-1 alle 8.30, di gara-2 alle 11.10 e di gara-3 alle 16.05.
Source: Motori da Corsa >

Disclaimer

Race weekend and seasonal rates do not reflect and liabilities and/or insurances for the race vehicle. All participants are required to secure damage insurance or a cash bond (fully refundable) to cover any and all subsequent damages, mechanical and cosmetic, to the race vehicle due to incidental occurrences, mechanical failures resulting from negligent driving, crashes, improper gear selections, engine over revs and other forms of negligent behavior up to the full determined value of the race vehicle (approx. EUR 100,000). Fully refundable crash damage deposits and/or insurance are required by the participant prior to the event. Crash deposits shall be refunded after the race season less all monies required for vehicle damage repair should any damages occur. Participant shall be responsible for all damages to the rented vehicle while under participant’s operation.

Rental rates do not reflect and liabilities and/or insurances for the race vehicle. All participants are required to secure damage insurance or a cash bond (fully refundable) of EUR 15,000 to cover any and all subsequent damages, mechanical and cosmetic, to the race vehicle due to incidental occurrences, mechanical failures resulting from negligent driving, crashes, improper gear selections, engine over revs and other forms of negligent behavior up to the full determined value of the race vehicle (approx. EUR 100,000). Fully refundable crash damage deposits and/or insurance are required by the participant prior to the event. Crash deposits shall be refunded after the test event less all monies required for vehicle damage repair should any damages occur. Participant shall be responsible for all damages to the rented vehicle while under participant’s operation.

Please Contact us for more details regarding the arrive and drive program and availability.

Credits

Webdesign: PaperPlane

Photos: Marco Pieri

Disclaimer

Race weekend and seasonal rates do not reflect and liabilities and/or insurances for the race vehicle. All participants are required to secure damage insurance or a cash bond (fully refundable) to cover any and all subsequent damages, mechanical and cosmetic, to the race vehicle due to incidental occurrences, mechanical failures resulting from negligent driving, crashes, improper gear selections, engine over revs and other forms of negligent behavior up to the full determined value of the race vehicle (approx. EUR 100,000). Fully refundable crash damage deposits and/or insurance are required by the participant prior to the event. Crash deposits shall be refunded after the race season less all monies required for vehicle damage repair should any damages occur. Participant shall be responsible for all damages to the rented vehicle while under participant’s operation.

Rental rates do not reflect and liabilities and/or insurances for the race vehicle. All participants are required to secure damage insurance or a cash bond (fully refundable) of EUR 15,000 to cover any and all subsequent damages, mechanical and cosmetic, to the race vehicle due to incidental occurrences, mechanical failures resulting from negligent driving, crashes, improper gear selections, engine over revs and other forms of negligent behavior up to the full determined value of the race vehicle (approx. EUR 100,000). Fully refundable crash damage deposits and/or insurance are required by the participant prior to the event. Crash deposits shall be refunded after the test event less all monies required for vehicle damage repair should any damages occur. Participant shall be responsible for all damages to the rented vehicle while under participant’s operation.

Please Contact us for more details regarding the arrive and drive program and availability.